ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Доповідь Андруш Л.Л. на засіданні методичного об'єднання вчителів гуманітарного циклу 11.01 2017
В умовах інтеграції України в
європейський освітній простір набуває актуальності проблема пошуку методів
підвищення ефективності та результативності навчального процесу в сучасних
загальноосвітніх школах. Сучасний інформаційний простір з його невпинним
розвитком та насиченістю, поява нових технологій, комп'ютеризація нашого життя
призводять до змін у суспільній свідомості й мають великий вплив на освіту та
виховання. Важливе місце в цьому процесі посідають інформаційно-комунікаційні
технології та їх упровадження в навчально-виховний процес. Тому перед вчителями навчальних закладів постають
нові завдання. У першу чергу необхідно модернізувати принципи організації
роботи, а спеціалісти мають оволодіти новими навичками.
Сьогодні вчитель має бути медіафахівцем. Оволодіння
інформаційно-комунікаційними технологіями сприяє підвищенню результативності
роботи вчителя, робить процес більш динамічним, насиченим, цікавим, сприяє економії
часу та підвищує інтерес учнів до пошуку й отримання нових знань. Робота сучасного
вчителя неповноцінна без
використання комп'ютерних засобів. В умовах інформатизації школи й суспільства
першочерговим завданням є впровадження в роботу вчителя інформаційно-комунікаційних технологій.
ВИКОРИСТАННЯ МІСR0S0FТ ОFFІСЕ У РОБОТІ
ВЧИТЕЛЯ
З метою оптимізації організації
діяльності вчителя я використовую певний набір комп'ютерних програм, що значно полегшують
та прискорюють мою роботу. У першу чергу це стосується пакету продуктів Місrоsоft Оffiсе. До складу цього пакету входить
програмне забезпечення для роботи з різними типами документів: текстами,
електронними таблицями, презентаціями, базами даних тощо. Однією з програм,
що постійно використовую в роботі, є Місrоsоft Оffiсе Word. Це текстовий процесор, що дозволяє
готувати документи різної складності. З його допомогою я створюю будь-які
текстові документи (плани роботи, звіти, уроки, бесіди тощо).
Під час проведення уроків
художньо-естетичного циклу кожен учень не просто сприймає нову інформацію, а ще й знайомиться зі
світом прекрасного, споглядаючи, слухаючи, відчуваючи його. Таким чином, мета вчителя — не просто пояснити, розповісти, а
ще й показати, надати можливість послухати. Серед засобів, які можуть допомогти
в цьому, є мультимедійні презентації. Потенціал презентацій надзвичайно
великий. Вони дають можливість побудувати захід, окремі його частини,
забезпечити процес яскравим ілюстративним матеріалом, узагальнити та
продемонструвати проектну діяльність учнів у найкоротший термін, сприяють
самостійній роботі учнів з різноманітним матеріалом та інформаційними
ресурсами, вчать аналізувати інформацію та
групувати її.
Завдяки використанню презентацій
школярі швидше та глибше сприймають викладений матеріал. У них підвищується
концентрація уваги, працюють усі види пам'яті: зорова, слухова, моторна,
асоціативна; підвищується мотивація до навчання. Серед
програмного забезпечення, яке дозволяє створювати мультимедійні презентації,
найпоширенішим є РоwегРоіпt, що входить
в офісний пакет Місгosoft. Цю просту в користуванні програму можливо застосовувати на різних етапах уроку.
Ще однією з програм Місrоsоft Оffiсе, яку використовують, є Місrоsоft Оffiсе Риblishег. Це настільна видавнича система, з
допомогою якої можна легко і просто, не маючи спеціальних знань, створювати
брошури, буклети, поштові листівки, бюлетені, оголошення.
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ
Сучасні вимоги ставлять перед вчителем багато нових завдань. Одне з них —
навчити учня самостійно здобувати знання. Найдоступнішим і популярним для учнів джерелом
інформації став Інтернет. Сьогодні дедалі більше учнів мають доступ до електронних ресурсів,
як локальних, так і ресурсів мережі Інтернет.
У наданні різноманітних довідок справжнім помічником вчителя є відомий інтернет-ресурс Вікіпедія
— відкрита багатомовна вікі-енциклопедія, що містить більше 30 млн статей, написаних добровольцями з усього
світу.
Звичайно, у своїй роботі вчителя я теж використовую різноманітні
інтернет-ресурси. З їх допомогою можна прочитати україномовні електронні книги в
Інтернет-бібліотеках; здійснювати обмін фаховим творчим доробком і досвідом
роботи; акумулювати прогресивну педагогічну думку; здійснювати позапрофесійне спілкування.
Отримати цікаву інформацію про
культурно-мистецькі події та багато іншого можливо з допомогою соціальної
мережі FасеЬоок. Крім цього, FасеЬоок — це можливість онлайн спілкування, обміну досвідом,
подання на розгляд громадськості власних проектів та ідей. У цій соціальній
мережі розміщують свої сторінки діячі культури та мистецтва,
творчість яких вивчається на уроках художньо-естетичного циклу.
РОБОТА З ФОТО- ТА ВІДЕОРЕДАКТОРАМИ
Проведення масових шкільних заходів майже завжди фіксують із допомогою
фотокамери. Фотографування можна здійснювати з допомогою як дорогих пристроїв
(так званих «дзеркалок»), так і звичайними «бюджетними» фотокамерами. Крім
того, для цього нерідко використовують мобільні телефони, планшети та інші
гаджети. Але якість світлин не завжди задовольняє. У цьому випадку доводиться
самостійно корегувати якість зображення.
Залежно від очікуваного результату
кожен обирає для себе програму. Це може бути професійна програма, наприклад Fotochop, а можливо використати простіші,
наприклад нескладну
в користуванні программу «Домашня фотостудія». Це зручний і
потужний редактор фотографій, що відкриває необмежені можливості для
творчості'. Він дозволяє швидко покращувати й редагувати фото, переглядати
слайд-шоу, додавати сотні спецефектів, створювати колажі, листівки й
календарі. Програма відмінно підійде як для початківців, так і для досвідчених користувачів. «Домашня
фотостудія» проста в освоєнні й забезпечена докладною довідковою системою.
Тепер усе необхідне для роботи з цифровими фотографіями є в одній програмі.
«Домашня фотостудія» створена спеціально для швидкої та якісної обробки
фотографій. Ви зможете поліпшувати свої знімки одним кліком миші, ретушувати
портрети з допомогою спеціальних кистей, проводити корегування, усувати ефект
червоних очей, підвищувати різкість і багато чого іншого. Програма включає
більше сотні красивих ефектів, із допомогою яких можна перетворити будь-яку
фотографію. Вона дозволяє додавати фантастичні свічення, блискавки й туман,
імітувати дощ і сніг, ефекти акварелі та стародавньої фотографії, створювати
мозаїки. Нарешті, програма дозволяє стильно оформляти фотографії. У комплект
«Домашньої фотостудії» входить безліч декоративних рамок, масок і оригінальних
шаблонів листівок. Редактор також дозволяє створювати красиві календарі з вашими
фотографіями на будь-який рік чи місяць.
У сучасних умовах цікаві моменти
шкільного життя часто фіксують відеокамерою. Причому здійснюють це як із
допомогою професійного відеооператора, так і власноруч. В останньому випадку
це можливо за умови використання напівпрофесійних і любительських відеокамер і
фотоапаратів, що обладнані функцією відеозйомки. Однак відзняті відеоматеріали
часто потребують подальшої обробки. Це необхідно для того, щоб видалити невдалі
моменти, поєднати різні відеофрагменти, додати спецефекти, музичний супровід
тощо. І тоді на допомогу «приходять» спеціальні комп'ютерні програми —
відеоредактори.
З допомогою цих програм та
відеокамери й фотоапарата можна створювати різні за тематикою й жанрами відео.
ВИСНОВКИ
Використання інформаційно-комунікаційних
технологій є важливим напрямом роботи сучасного вчителя, повинен оволодівати новими
технологіями, розвиватися як особистість. Сучасні інформаційно-комунікаційні
технології є досить потужним та перспективним інструментом, використовуючи
який, вчитель сприяє
самостійному й колективному швидкому пошуку необхідної інформації та подальшому
її застосуванню. Крім того, він формує учнівську й педагогічну інформаційну
компетентність, яка виявляється в умінні застосовувати нові технології не
тільки нід час уроку або виконання домашнього завдання, а й упродовж усього
життя.
Комментариев нет:
Отправить комментарий