понедельник, 3 декабря 2018 г.


ВИКОРИСТАННЯ   ІКТ В РОБОТІ  ВЧИТЕЛЯ  ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Доповідь Андруш Л.Л. на засіданні методичного об'єднання вчителів гуманітарного циклу 11.01 2017
       В умовах інтеграції України в європейський освітній простір набуває актуальності проблема пошуку методів підвищення ефективності та результативності навчального процесу в сучасних загальноосвітніх школах. Сучасний інформаційний простір з його невпинним розвитком та насиченістю, поява нових технологій, комп'ютеризація нашого жит­тя призводять до змін у суспільній свідомості й мають великий вплив на освіту та виховання. Важливе місце в цьому процесі посідають ін­формаційно-комунікаційні технології та їх упровадження в навчально-виховний процес. Тому перед вчителями навчальних закладів поста­ють нові завдання. У першу чергу необхідно модернізувати принципи організації роботи, а спеціалісти мають оволодіти новими навичками.

   Сьогодні вчитель має бути медіафахівцем. Оволодіння ін­формаційно-комунікаційними технологіями сприяє підвищенню результа­тивності роботи вчителя, робить процес більш динамічним, насиче­ним, цікавим, сприяє економії часу та підвищує інтерес учнів до пошуку й отримання нових знань. Робота сучасного вчителя неповноцінна без використання комп'ютерних засобів. В умовах інформатизації школи й суспільства першочерговим завданням є впрова­дження в роботу вчителя інформаційно-комунікаційних технологій.
ВИКОРИСТАННЯ МІСR0S0FТ ОFFІСЕ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ
    З метою оптимізації організації діяльності вчителя я використовую певний набір комп'ютерних програм, що значно по­легшують та прискорюють мою роботу. У першу чергу це стосується пакету продук­тів Місrоsоft Оffiсе. До складу цього пакету входить програмне забезпечення для роботи з різними ти­пами документів: текстами, електронними табли­цями, презентаціями, базами даних тощо. Одні­єю з програм, що постійно використовую в робо­ті, є Місrоsоft Оffiсе Word. Це текстовий процесор, що дозволяє готувати документи різної складності. З його допомогою я створюю будь-які текстові документи (плани роботи, звіти, уроки, бесіди тощо).
       Під час проведення уроків художньо-естетичного циклу кожен учень не просто сприймає нову інформацію, а ще й знайомиться зі світом прекрасного, споглядаючи, слухаючи, відчуваючи його. Таким чином, мета вчителя — не про­сто пояснити, розповісти, а ще й показати, надати можливість послухати. Серед засобів, які можуть допомогти в цьому, є мультимедійні презентації. Потенціал презентацій надзвичайно великий. Вони дають можливість побудувати захід, окремі його частини, забезпечити процес яскравим ілюстра­тивним матеріалом, узагальнити та продемонстру­вати проектну діяльність учнів у найкоротший тер­мін, сприяють самостійній роботі учнів з різнома­нітним матеріалом та інформаційними ресурсами, вчать  аналізувати  інформацію та  групувати  її.
      Завдяки використанню презентацій школярі швидше та глибше сприймають викладений мате­ріал. У них підвищується концентрація уваги, пра­цюють усі види пам'яті: зорова, слухова, моторна, асоціативна; підвищується мотивація до навчання. Серед програмного забезпечення, яке дозво­ляє створювати мультимедійні презентації, найпо­ширенішим є РоwегРоіпt, що входить в офісний пакет Місгosoft. Цю просту в користуванні про­граму можливо застосовувати на різних  етапах уроку.
     Ще однією з програм Місrоsоft Оffiсе, яку ви­користовують, є Місrоsоft Оffiсе Риblishег. Це настільна видавнича система, з допомогою якої можна легко і просто, не маючи спеціальних знань, створювати брошури, буклети, поштові листівки, бюлетені, оголошення.
ВИКОРИСТАННЯ  ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ
      Сучасні вимоги ставлять перед вчителем багато нових завдань. Одне з них — навчити учня са­мостійно здобувати знання. Найдоступнішим і попу­лярним для учнів джерелом інформації став Інтернет. Сьогодні дедалі більше учнів мають доступ до електронних ресурсів, як локальних, так і ресур­сів мережі Інтернет.
     У наданні різноманітних довідок справжнім помічником вчителя є відомий інтернет-ресурс Вікіпедія — відкрита багатомовна вікі-енциклопедія, що містить більше 30 млн статей, написаних добровольцями з усього світу.
     Звичайно, у своїй роботі вчителя я теж використовую різноманітні інтернет-ресурси. З їх допомогою можна прочитати україномовні електронні книги в Інтернет-бібліотеках; здійснювати обмін фаховим творчим доробком і досвідом роботи; акумулюва­ти прогресивну  педагогічну думку; здійснювати позапрофесійне спілкування.
     Отримати цікаву інформацію про культурно-мистецькі події та багато іншого можливо з допомогою соціальної мережі FасеЬоок. Крім цього, FасеЬоок — це мож­ливість онлайн спілкування, обміну досвідом, по­дання на розгляд громадськості власних проектів та ідей. У цій соціальній мережі розміщують свої сторінки діячі культури та мистецтва, творчість яких вивчається на уроках художньо-естетичного циклу.
РОБОТА З ФОТО- ТА ВІДЕОРЕДАКТОРАМИ
     Проведення масових шкільних заходів  майже завжди фіксують із допомо­гою фотокамери. Фотографування можна здійсню­вати з допомогою як дорогих пристроїв (так зва­них «дзеркалок»), так і звичайними «бюджетними» фотокамерами. Крім того, для цього нерідко вико­ристовують мобільні телефони, планшети та інші гаджети. Але якість світлин не завжди задоволь­няє. У цьому випадку доводиться самостійно ко­регувати якість зображення.
     Залежно від очікуваного результату кожен обирає для себе програму. Це може бути про­фесійна програма, наприклад Fotochop, а мож­ливо використати простіші, наприклад   нескладну   в   користуванні   программу «Домашня фотостудія». Це зручний і потужний редактор фотографій, що відкриває необмежені можливості для творчості'. Він дозволяє швидко по­кращувати й редагувати фото, переглядати слайд-шоу, додавати сотні спецефектів, створювати кола­жі, листівки й календарі. Програма відмінно підійде як для початківців, так і для досвідчених корис­тувачів. «Домашня фотостудія» проста в освоєн­ні й забезпечена докладною довідковою системою. Тепер усе необхідне для роботи з цифровими фо­тографіями є в одній програмі. «Домашня фото­студія» створена спеціально для швидкої та якісної обробки фотографій. Ви зможете поліпшувати свої знімки одним кліком миші, ретушувати портрети з допомогою спеціальних кистей, проводити коре­гування, усувати ефект червоних очей, підвищува­ти різкість і багато чого іншого. Програма включає більше сотні красивих ефектів, із допомогою яких можна перетворити будь-яку фотографію. Вона дозволяє додавати фантастичні свічення, блискав­ки й туман, імітувати дощ і сніг, ефекти акварелі та стародавньої фотографії, створювати мозаїки. Нарешті, програма дозволяє стильно оформляти фотографії. У комплект «Домашньої фотосту­дії» входить безліч декоративних рамок, масок і оригінальних шаблонів листівок. Редактор та­кож дозволяє створювати красиві календарі з ва­шими фотографіями на будь-який рік чи місяць.
      У сучасних умовах цікаві моменти шкільно­го життя часто фіксують відеокамерою. Причо­му здійснюють це як із допомогою професійно­го відеооператора, так і власноруч. В останньому випадку це можливо за умови використання напівпрофесійних і любительських відеокамер і фо­тоапаратів, що обладнані функцією відеозйомки. Однак відзняті відеоматеріали часто потребують подальшої обробки. Це необхідно для того, щоб видалити невдалі моменти, поєднати різні відеофрагменти, додати спецефекти, музичний супровід тощо. І тоді на допомогу «приходять» спеціальні комп'ютерні програми — відеоредактори.
     З допомогою цих програм та відеокамери й фотоапарата можна створювати різні за тематикою й жанрами відео.
ВИСНОВКИ
    Використання інформаційно-комунікацій­них технологій є важливим напрямом роботи сучасного вчителя, повинен оволодівати новими технологіями, розвиватися як особистість. Сучасні інформаційно-комунікаційні техноло­гії є досить потужним та перспективним інструментом, використовуючи який, вчитель сприяє самостійному й колективному швидкому пошуку необхідної інформації та подальшому її застосу­ванню. Крім того, він формує учнівську й педа­гогічну інформаційну компетентність, яка вияв­ляється в умінні застосовувати нові технології не тільки нід час уроку або виконання домашнього завдання, а й упродовж усього життя.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Всесвітній день читання вголос в Роксоланівській гімназії

        Всесвітній день читання вголос започаткований у 2010 році і відзначається щорічно у першу середу лютого.  У 2024 році це свято для в...