вторник, 4 декабря 2018 г.

Бібліомедійний урок до 100 - річчя В.О.Сухомлинського

для учнів початкових класів

 «Творчість Василя Сухомлинського - дітям»
Тип уроку: бібліомедійний урок-подорож.
Мета:формування ключових компетентностей учнів: здатнсоті до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок; вміння усно  висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття та погляди (через слухання, говоріння, застосування мультимедійних засобів). Ознайомити учнів із творчим шляхом Василя Олександровича Сухомлинського; поріднити дітей із творчістю письменника і педагога; збагачувати словниковий запас учнів.
Виховання  інтересу до великої творчої спадщини В.О.Сухомлинського; бережливого ставлення до природи; спонукати дітей любити і берегти природу рідного краю;  розвивати інтерес і бажання до читання.
Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського, книжкова виставка, малюнки – ілюстрації до творів В.Сухомлинського; мультимедійні презентації: «Василь Сухомлинський – видатний педагог та дитячий письменник», «Казки Сухомлинського».

Технічні засоби: комп'ютер

Хід уроку:

     Урок проходить у приміщенні шкільної бібліотеки.
На почесному місці  портрет та книжкова виставка творів В.О.Сухомлинського.
Перегляд презентацій проходить паралельно із виступом бібліотекаря і ведучих – учнів 7 класу.

Бібліотекар: «Людина, - любив повторювати Сухомлинський, – народжується на світ не для того, що зникнути безслідно пилинкою, Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний».
     Ці слова можна сказати і про самого Василя Олександровича Сухомлинського. Адже його творча спадщина увійшла в історію духовної культури нашого народу.

1-а ведуча: В селі Василівка на Єлисаветградщині 28 вересня1918 року в сімї селянина – бідняка Олександра Омеляновича народився син - Василько.

2-а ведуча: Він дружно жив із своїми однолітками. Випасав на вигонах корів. Був помічником по господарству. Дуже любив, коли у вечірній час сім́я збиралася біля родинного вогнища.

1-а ведуча: Мама співала пісню, а біля печі торохкотів батько своїм теслярським причандаллям. А то, бувало, бабуся казок цілу низку розкаже.

2-а ведуча: Він добре малював. Для того, щоб купити фарбу, папір,  ходив заготовляти лікарські рослини, насіння акації. Адже зошити можна було одержати лише за них: склянка насіння акації – два зошити».

1-а ведуча: По книги Василь ходив у Павлиш. Там була книгарня. А за фарбами споряджався в Кременчук. Це до тридцяти кілометрів. У дядька переночує, а наступного дня повертається додому.

2-а ведуча: На власні, зароблені гроші купив Кобзар. Васильку доручили вчити неписьменних. Приходив у хату – читальню із стареньким букварем і навчав там і молодих, і сивочолих.
1-а ведуча:  Навчався Василь у Васильківській семирічній школі. В 1934-му році вступив у Кременчуцький педінститут, на факультет мови і літератури. Почав свою педагогічну діяльність у 17 років.

2-а ведуча: Протягом трьох років викладає Василь Олександрович мову і літературу і Васильківській і Зибківській семирічках, родовжуючи навчання із 1936 року в Полтавському Педагогічному інституті.

1-а ведуча: 1941 року Василь Олександрович призваний до лав Червоної армії. Воював на Західному й Калінінському фронтах.

2-а ведуча: 9 лютого 1942 року він був важко поранений і довго лікувався. Його ліва рука втратила рухомість і чутливість. Та згодом він розробив її так, що навіть міг піднімати неважкі предмети.

1-а ведуча: З червня 1942 по березень 1944 року Василь Олександрович працює директором середньої школи й учителем російської мови і літератури в селі Ува в Удмуртії. Навесні 1944, разом із родиною повертається до України, щойно звільненої від фашистських окупантів.

2-а ведуча: В Кіровоградському районі протягом чотирьох років він пропрацював на посаді завідуючого районного відділу освіти й за сумісництвом викладав у середній школі. А із 1948-го року, на його прохання, був призначений директором Павлиської середньої школи. Керував Василь Сухомлинський цією школою до кінця свого життя.

1-а ведуча: 22 роки на посаді директора школи стали плодовитим періодом в науково – практичній і літературно – публіцистичній діяльності педагога.

2-а ведуча: В 1955-му році сільський учитель В.О.Сухомлинський успішно захищає в Київському університеті ім. Т.Г. Шевченка кандидатську  дисертацію.

1-а ведуча: Одна за другою виходять з друку його книги. Серед них книга - бестселлер «Серце віддаю дітям», яка пізніше була удостоєна багатьох премій і була перекладена багатьма іншими мовами.

2-а ведуча: Подвижницька педагогічна діяльність Сухомлинського була належним чином оцінена і він був нагороджений орденами і медалями.

1-а ведуча: Із 1957-го року Василь Сухомлинський – член – кореспондент АПН, з 1958 року – заслужений учитель України, із 1960 року –  літературний кореспондент АН колишнього союзу, в 1968 році йому присвоєно високе звання Героя Соціалістичної Праці.

2-а ведуча: 2 вересня 1970-го року після важкої хвороби перестало битися серце Василя Олександровича Сухомлинського – Людини з великої літери, талановитого вченого і педагога.  

1-а ведуча:
Мудрий вчитель залишив дітям більше тисячі повчальних казок і оповідань. З деякими з них ми сьогодні познайомимося.
 2-а ведуча: казко,  казко – чарівнице,
Ти навчаєш ласки,
вчиш ростить пшеницю,
Поведи мене з собою
В світ прекрасний і чудовий…

Бібліотекар: А зараз я пропоную всім присутнім переглянути презентацію «Казки Сухомлинського»  та послухати його казки «Шпак прилетів», «Ласкавий вітер і холодний вітрюган», «Як їжачок готувався до зими», «Як річка розсердилась на дощик», «Хом’якові турботи”.
Перегляд презентації «Казки Сухомлинського»

Бібліотекар: Казки та оповідання Сухомлинського можна переглянути і у відеоверсіях. Зараз ми переглянемо відео казок «Казочка про добро» та «Казкові світи Василя Сухомлинського»

Бібліотекар: Чудові твори Сухомлинського нікого залишать байдужим. Але кожному з вас одна якась казка чи оповідання сподобалась найбільше. Пропоную вам зараз намалювати  малюнки-ілюстрації до казки чи оповідання, що найбільше сподобалась.

Діти  створюють малюнки-ілюстрації до улюбленої казки чи оповідання. Малюнки прикріплюються на дошку магнітами і створюють своєрідний колаж.

Бібліотекар: Наш урок – подорож, урок – казка,  присвячений творчості великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського добігає до завершення. Сподіваюся, що у ваших серцях залишаться теплі спогади про життєвий шлях та творчість великого вчителя та дитячого письменника. 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Всесвітній день читання вголос в Роксоланівській гімназії

        Всесвітній день читання вголос започаткований у 2010 році і відзначається щорічно у першу середу лютого.  У 2024 році це свято для в...