Ресурси Інтернету для предметів художньо-естетичного циклу
Доповідь Андруш Л.Л. на засіданні методичного об'єднання
вчителів гуманітарного циклу 09.01.2019
Використання інформаційно-комунікаційних
технологій дозволяє підвищити ефективність викладання предметів
художньо-естетичного циклу. Цьому сприяють:
- Новизна роботи з комп`ютерною технікою.
Технічні засоби навчання (ТЗН) створюють додатковий інтерес учнів до занять.
- Робота з комп`ютерною технікою, ТЗН
спонукають учнів виявляти самостійність, проявляти ініціативу, знаходити
джерела інформації тощо (вчить учитися).
- Застосування аудіовізуальних можливостей
сучасної техніки дозволяють створювати на заняттях той емоційний фон, який
забезпечує ефективну роботу учнів.
- Комп`ютер дозволяє опрацювати і
систематизувати величезні обсяги інформації, що в умовах дефіциту друкованих
видань у сільській школі є, можливо, єдиним і головним джерелом інформації для
учнів і вчителів.
- Інформаційно-комунікаційні технології
дозволяють швидко реагувати на потреби учнів і вчителів (контрольну роботу,
роздатковий матеріал на урок можна при потребі підготувати і роздрукувати
кожному учню перед уроком за перерву).
- Застосування техніки для створення
мультимедійних уроків, електронних версій уроків з їх величезними можливостями
унаочнити навчальний матеріал.
Доступ до Internet дозволяє учням і вчителям
бачити можливості сучасного суспільства в області інформаційних технологій і
мати доступ до необмеженого джерела інформації з усього світу. Стає можливим
доступ до сучасних електронних бібліотек та енциклопедій».
Для використання комп'ютерних програм у процесі навчання
педагогові необхідно якнайретельніше проаналізувати запропонований матеріал,
розробити методику проведення таких уроків, провести аналіз засвоєних знань
школярами і переконатися в доцільності їх впровадження. Перед учителем постає
завдання органічного включення комп'ютерної техніки в канву уроку, зберігаючи
при цьому традиційні визначення нових психолого-педагогічних і методичних
позицій.
Структура таких
занять буде залежати від поставленої мети уроку, інформації про результати
засвоєння матеріалу, методів і прийомів навчання, рівня підготовки і розвитку
учнів та місця комп'ютерних програм у вивченні теми. Але для вчителя предметів
художньо-естетичного циклу комп`ютерні технології можуть бути як помічником,
так і ворогом, якщо занадто захоплюватися ними і забути про «живу» музику,
емоції та спілкування. В той самий час краще використати комп`ютер, ніж
продемонструвати учням неякісну репродукцію картини або зіграти музичний твір
із помилками. Комп`ютерні технології є незамінними помічниками для якісної та
ґрунтовної інтеграції мистецтв на уроках музичного, образотворчого мистецтва і мистецтва.
Одержання та
опрацювання через Internet
різноманітної мистецької інформації стає новим напрямом у розвитку
пізнавального інтересу учнів до художньої культури.
Мета такої роботи
з учнями: простежити, в який спосіб мережа може сприяти розвитку дитячої уяви,
і вчити школярів знаходити, читати й насолоджуватися творами мистецтва в
просторі мережі. У ході реалізації цього підходу, яка надається через Internet, використовуються
такі технічні компоненти мережі, як Web (веб), електронна пошта та засоби
спілкування в режимі реального часу, що дозволяє дітям у бібліотеках
досліджувати літературні й музичні твори, разом працювати та спілкуватися між
собою. Такі послуги давно вже існують у країнах Європи, зокрема, у Великій
Британії, ними користуються учні звичайних шкіл із 8-11 років. Діти надсилають
свої коментарі та міркування до інформаційної «дошки», а також реагують на
коментарі інших. Вони мають можливість створювати власні сторінки, висловлюючи
на них свої враження і погляди, роблять огляди прочитаного й прослуханого та
розміщують їх в Internet.
Як вважають британські колеги, школярі, таким чином, можуть ознайомитися з
різноманітною літературою і музикою, одночасно підвищувати рівень електронної писемності,
тобто вдосконалювати своє вміння користуватися електронною поштою та
розробляти Internet-сторінки.
Виділимо основні
напрями застосування телекомунікаційних технологій у навчанні:
-
інформаційна діяльність;
-
навчальна діяльність;
-
комунікативна діяльність.
Розглянемо ці
напрями. Так, інформаційна діяльність дозволяє одержувати нові знання
в навчанні – це
пошук та опрацювання різноманітної інформації за допомогою мережі. У традиційному навчанні головним джерелом інформації була книжка,
підручник, посібники, довідники. З появою телекомунікаційних мереж з'явилося
нове джерело знань. Доступ до матеріалів за допомогою Інтернету дає школяреві
можливість самостійно вивчати потрібну йому інформацію, створювати свій
власний банк навчальних матеріалів, зберігаючи їх на локальному комп'ютері.
Завдання
викладача, який здійснює навчання з використанням такої телекомунікаційної
технології, полягає в навчанні учнів використанню ресурсів Інтернету;
постановки змістовних навчальних завдань, що залучають їх опрацювати ці
ресурси; організації індивідуальної і групової діяльності для аналізу інформації,
її обговорення або колективної роботи з нею.
Навчальна
діяльність школярів відбувається самостійно під час опрацювання тих або інших
навичок, застосовуючи отримані знання з предмета через мережу Інтернет.
Комунікативна
діяльність – один із найважливіших, на думку зарубіжних педагогів, видів
навчальної діяльності, здійснюваний через електронну пошту і служби реального
часу (Online Conferencing). У такій формі взаємин учителя й учнів виникають
нові стосунки: функція викладача стає менш керуючою, але більш направляючою,
підтримуючою, консультативно-експертною.
Використання
електронної пошти і дискусійних груп (rec.music. та інші подібні ієрархії
іншого сервісу Інтернету – Usenet) для комунікації варто розглядати як
додаткову форму діяльності під час вивчення нового матеріалу.
Країни Європи пішли шляхом
створення спеціалізованих Internet-центрів
і класів з online-доступом. Аналогічний підхід уже застосовується в нашій
країні, проте технічне оснащення шкіл не завжди дозволяє створити такі класи.
Тому реально використовувати можливості Internet можуть приватні школи та добре оснащені заклади освіти.
Сьогодні в інформаційному просторі мережі Internet існує велика кількість
Web-сайтів, на яких розміщено інформацію, що стосується сфери мистецтва
Комментариев нет:
Отправить комментарий