четверг, 10 января 2019 г.


Ресурси Інтернету для предметів художньо-естетичного циклу


Доповідь Андруш Л.Л. на засіданні методичного об'єднання 

 вчителів гуманітарного циклу            09.01.2019


Використання інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє підвищити ефективність викладання предметів художньо-естетичного циклу. Цьому сприяють:
- Новизна роботи з комп`ютерною технікою. Технічні засоби навчання (ТЗН) створюють додатковий інтерес учнів до занять.
- Робота з комп`ютерною технікою, ТЗН спонукають учнів виявляти самостійність, проявляти ініціативу, знаходити джерела інформації тощо (вчить учитися).
- Застосування аудіовізуальних можливостей сучасної техніки дозволяють створювати на заняттях той емоційний фон, який забезпечує ефективну роботу учнів.
- Комп`ютер дозволяє опрацювати і систематизувати величезні обсяги інформації, що в умовах дефіциту друкованих видань у сільській школі є, можливо, єдиним і головним джерелом інформації для учнів і вчителів.
- Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють швидко реагувати на потреби учнів і вчителів (контрольну роботу, роздатковий матеріал на урок можна при потребі підготувати і роздрукувати кожному учню перед уроком за перерву).
- Застосування техніки для створення мультимедійних уроків, електронних версій уроків з їх величезними можливостями унаочнити навчальний матеріал.
Доступ до Internet дозволяє учням і вчителям бачити можливості сучасного суспільства в області інформаційних технологій і мати доступ до необмеженого джерела інформації з усього світу. Стає можливим доступ до сучасних електронних бібліотек та енциклопедій».
Для використання комп'ютерних програм у процесі навчання педагогові необхідно якнайретельніше проаналізувати запропонований матеріал, розробити методику проведення таких уроків, провести аналіз засвоєних знань школярами і переконатися в доцільності їх впровадження. Перед учителем постає завдання органічного включення комп'ютерної техніки в канву уроку, зберігаючи при цьому традиційні визначення нових психолого-педагогічних і методичних позицій.
Структура таких занять буде залежати від поставленої мети уроку, інформації про результати засвоєння матеріалу, методів і прийомів навчання, рівня підготовки і розвитку учнів та місця комп'ютерних програм у вивченні теми. Але для вчителя предметів художньо-естетичного циклу комп`ютерні технології можуть бути як помічником, так і ворогом, якщо занадто захоплюватися ними і забути про «живу» музику, емоції та спілкування. В той самий час краще використати комп`ютер, ніж продемонструвати учням неякісну репродукцію картини або зіграти музичний твір із помилками. Комп`ютерні технології є незамінними помічниками для якісної та ґрунтовної інтеграції мистецтв на уроках музичного, образотворчого мистецтва і мистецтва.
Одержання та опрацювання через Internet різноманітної мистецької інформації стає новим напрямом у розвитку пізнавального інтересу учнів до художньої культури.
Мета такої роботи з учнями: простежити, в який спосіб мережа може сприяти розвитку дитячої уяви, і вчити школярів знаходити, читати й насолоджуватися творами мистецтва в просторі мережі. У ході реалізації цього підходу, яка надається через Internet, використовуються такі технічні компоненти мережі, як Web (веб), електронна пошта та засоби спілкування в режимі реального часу, що дозволяє дітям у бібліотеках досліджувати літературні й музичні твори, разом працювати та спілкуватися між собою. Такі послуги давно вже існують у країнах Європи, зокрема, у Великій Британії, ними користуються учні звичайних шкіл із 8-11 років. Діти надсилають свої коментарі та міркування до інформаційної «дошки», а також реагують на коментарі інших. Вони мають можливість створювати власні сторінки, висловлюючи на них свої враження і погляди, роблять огляди прочитаного й прослуханого та розміщують їх в Internet. Як вважають британські колеги, школярі, таким чином, можуть ознайомитися з різноманітною літературою і музикою, одночасно підвищувати рівень електронної писемності, тобто вдоско­налювати своє вміння користуватися електронною поштою та розробляти Internet-сторінки.
Виділимо основні напрями застосування телекомунікаційних технологій у навчанні:
-          інформаційна діяльність;
-          навчальна діяльність;
-          комунікативна діяльність.
Розглянемо ці напрями. Так, інформаційна діяльність дозволяє одержувати нові знання
в навчанні – це пошук та опрацювання різноманітної інформації за допомогою мережі. У традиційному навчанні головним джерелом інформації була книжка, підручник, посібники, довідники. З появою телекомунікаційних мереж з'явилося нове джерело знань. Доступ до матеріалів за допомогою Інтернету дає школяреві можливість самос­тійно вивчати потрібну йому інформацію, створювати свій власний банк навчаль­них матеріалів, зберігаючи їх на локальному комп'ютері.
Завдання викладача, який здійснює навчання з використанням такої телекомунікаційної технології, полягає в нав­чанні учнів використанню ресурсів Інтер­нету; постановки змістовних навчальних завдань, що залучають їх опрацювати ці ресурси; організації індивідуальної і групової діяльності для аналізу інформації, її обговорення або колективної роботи з нею.
Навчальна діяльність школярів відбувається самостійно під час опрацювання тих або інших навичок, застосовуючи отримані знання з предмета через мережу Інтернет.
Комунікативна діяльність – один із найважливіших, на думку зарубіжних педагогів, видів навчальної діяльності, здійснюваний через електронну пошту і служби реального часу (Online Conferencing). У такій формі взаємин учителя й учнів виникають нові стосунки: функція викладача стає менш керуючою, але більш направляючою, підтримуючою, консультативно-експертною.
Використання електронної пошти і дискусійних груп (rec.music. та інші подібні ієрархії іншого сервісу Інтернету – Usenet) для комунікації варто розглядати як додаткову форму діяльності під час вивчення нового матеріалу.
Країни Європи пішли шляхом створення спеціалізованих Internet-центрів і класів з online-доступом. Аналогічний підхід уже застосовується в нашій країні, проте технічне оснащення шкіл не завжди дозволяє створити такі класи. Тому реально використовувати можливості Internet можуть приватні школи та добре оснащені заклади освіти. Сьогодні в інформаційному просторі мережі Internet існує велика кількість Web-сайтів, на яких розміщено інформацію, що стосується сфери мистецтва

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Всесвітній день читання вголос в Роксоланівській гімназії

        Всесвітній день читання вголос започаткований у 2010 році і відзначається щорічно у першу середу лютого.  У 2024 році це свято для в...